Facebook álláshirdetés segítségével vettünk fel 3 cukrászt 6 nap alatt egy budaörsi cukrászdába. Egy jelölt megszerzése kevesebb, mint 3.000 forintba került. Az employer branding és az online toborzási kampányok tehát egyáltalán nem csak a nagy cégek kiváltsága. Olvass tovább és tudd meg, hogyan tudsz eredményes Facebook álláshirdetéseket készíteni Te is!
A Facebook álláshirdetés előnyei
Számos előnye van annak, ha a Facebookon adunk fel álláshirdetést. Fontosnak tartom megjegyezni, hogy ehhez egyáltalán nincs szükség egy komplett HR vagy marketing csapatra, de még csak óriási hirdetési büdzsére sem. A hirdetések néhány óra alatt könnyedén elkészíthetőek és már néhány tízezer forintos hirdetési kerettel is jól teljesítenek.
- A Facebookon futtatott toborzási kampányok az állásportálokkal szemben nem csak az aktív, hanem a passzív álláskeresőket is elérik.
- A Facebook hirdetéskezelője igen kifinomult, segítségével nagyon részletesen és pontosan meghatározhatjuk az elérni kívánt célcsoportot nemcsak lakóhely vagy életkor, hanem végzettség, nyelvtudás, érdeklődési kör vagy akár korábbi munkahely és beosztás alapján is.
- A platform legnagyobb előnye a tesztelési lehetőség. Különböző célcsoportokat, szövegeket és vizuális tartalmakat (képeket, videókat, fotógalériát vagy akár mini landing page-eket) tesztelhetünk és az eredmények alapján folyamatosan optimalizálhatjuk álláshirdetésünket. Így biztosan nem fogunk ágyuval verébre lőni több százezer forintért, sőt, ha odafigyelünk az optimalizálásra, egyetlen forintunk sem fog kárba veszni.
A Facebook álláshirdetés elkészítésének lépései
Facebook álláshirdetés készítése – 1. lépés: A cég és a pozíció megismerése, a piaci előnyök feltárása
Az álláshirdetés elkészítésének első lépése a platformtól függetlenül az, hogy megismerjük a céget, a nyitott pozíciót és azokat az előnyöket, amivel ki tudunk tűnni a hasonló álláshirdetések közül. Ez lehet akár az, hogy nyíltan kommunikáljuk a fizetést, vagy az, hogy modern a munkakörnyezet és minőségi anyagból készült, kényelmes munkaruhát biztosítunk kollégáinknak.
Facebook álláshirdetés készítése – 2. lépés: A célcsoport meghatározása
Az előnyök meghatározásánál figyeljünk arra, hogy olyan dolgokat hangsúlyozzunk ki, ami a célcsoportunk számára tényleg fontos. Ehhez szükségünk van némi piacismeretre, de akár az iparágban dolgozó ismerőseinket is megkérdezhetjük, ha nincs személyes tapasztalatunk.
A célcsoport meghatározásánál a legfontosabb az, hogy a szükséges tapasztalatot és végzettséget pontosan határozzuk meg. Ezek fogják majd a Facebook hirdetéskezelőjében a célcsoportot lényegesen leszűkíteni, így hirdetésünk biztosan csak olyan felhasználóknek fog megjelenni, akik relevánsak lesznek számunkra. Ugyanilyen szűkítési tényező lehet a nyelvtudás és a lokáció is.
Facebook álláshirdetés készítése – 3. lépés: Az álláshirdetés megírása
Az álláshirdetés szövegét érdemes minden esetben egy kicsit marketinges szemmel megírni. Ne arra, vagy legalábbis ne csak arra koncentráljunk, hogy mi mit várunk el a jelöltektől, hanem arra, hogy nekik miért lesz jó az adott cégnél, az adott pozícióban dolgozni. Remek tapasztalatokat szerezhet? Figyelünk a munka-magánélet egyensúlyára, ezért lesz ideje a munka mellett másra is? Akkor emeljük ki ezeket is! A mostani munkaerő-piaci helyzetben több ágazatban is egyre több a betöltésre váró pozíció, így igenis el kell adnunk a pozíciót a jelölteknek, ha sikeresen akarunk toborozni.
Mindenképpen írjunk 3-5 szövegváltozatot, amit tesztelni tudunk. Szólítsuk meg pontosan a célcsoportot és adjunk minél több információt a munkakörülményekről és a kiválasztás következő lépéseiről is. Ehhez a cikk végén mutatok néhány konkrét példát is.
Facebook álláshirdetés készítése – 4. lépés: A grafikai anyag elkészítése
A következő lépés a hirdetés képi elemeinek elkészítése. Ehhez a legjobb az, ha saját munkahelyi mood fotókat, vagy a kollégákról készült portrékat használunk, de erre nincs mindig lehetőségünk. Főleg akkor nincs, ha sürgősen van szükségünk új kollégákra, vagy ha korábban egyáltalán nem foglalkozunk az online megjelenésünkkel.
Ebben az esetben érdemes stockfotókat keresnünk. Én mindig a pixabayen vagy a freepiken kezdem a keresgélést. Előbbit az ingyenes képek mellett az ingyenes videók miatt szeretem, utóbbit pedig a szintén ingyenes psd-k (PhotoShop fileok) miatt. Ha pedig valamilyen ikonra van szükségem, akkor a flaticonon nézelődöm.
A képeket legtöbbször a Canvában szoktam megszerkeszteni, mert itt rengeteg könnyen használható template közül válogathatunk. Ráadásul a Canvának is vannak saját ingyenes képei és videói, ezek között is érdemes körülnézni. Sőt, a képek animálására is van lehetőségünk, így a statikus tartalmak mellett mozgó elemeket is könnyedén tesztelhetünk a hirdetéseinkben. Arról, hogy mi működik jobban, a cikk végén írok részletesen.
Ha pedig komolyabb brand guideline szerint kell hirdetést készíteni, akkor mindenképpen a PhotoShopot ajánlom. De ez már nehéztüzérségnek számít, ha csak 1-1 pozícióra szeretnénk új kollégákat felvenni, már az ára miatt is.
Facebook álláshirdetés készítése – 5. lépés: A hirdetési büdzsé és a kampányidőszak meghatározása
Az álláshirdetés elindítása előtt az utolsó lépés a büdzsé és a kampány hosszának meghatározása. Alapvetően kétféle költségkeretet tudunk meghatározni, napit vagy élettartamra vonatkozót. A napinál megadhatjuk, hogy mindennap x összeget szeretnénk a kampányra fordítani. Ekkor vagy megadjuk, hogy mikor legyen a kampány utolsó napja, vagy nem. Ha nem adunk meg záró dátumot, akkor a Facebook addig fogja futtatni a hirdetést, ameddig kézzel le nem állítjuk. Ha nem tudjuk napi szinten ellenőrizni az eredményeket, akkor viszont érdemes 1-2 hetes kampányokban gondolkodnunk és meghatároznunk, hogy maximum mennyi pénzt tudunk hirdetésekre fordítani. Tapasztalataim szerint 25.000 – 30.000 forinttal már szép eredményeket lehet elérni, szinte iparágtól függetlenül.
Arról viszont ne feledkezzünk meg, hogy minél több verziót tesztelünk, annál kisebb összeg jut az egyes verziókra, vagyis nehezebben tudunk tesztelni is. Szerintem 3-4 kép / animáció és 3 szövegváltozat bőven elég, ezzel ugyanis 9-12 féle hirdetésünk lesz.
Facebook álláshirdetés készítése – 6. lépés: A hirdetési szövegek és képek / animációk tesztelése, az álláshirdetés optimalizálása
Az utolsó lépés az optimalizálást. A Facebook a 3-4 napos tanulási idő után eleve azokat a hirdetéseket fogja előnyben részesíteni, amire a felhasználók nagyobb eséllyel kattintottak. Emellett azért érdemes figyelnünk a CPC-re (egy átkattintás költségére), illetve a CTR-re (megjelenés / kattintás arány.) A harmadik szám, amit érdemes figyelnünk, az a gyakorisági mutató. Kutatások szerint egy hirdetést 7-szer kell látni a felhasználónak, hogy célba érjen az üzenetünk, de egy ponton túl hiába fog nőni a gyakoriság, nem fogunk több kattintást elérni. Ha a felhasználónak nem releváns a hirdetésünk, nem éri meg erőltetnünk.
A budaörsi cukrászda toborzási kampányának eredményei
Ahogy ígértem, most egy budaörsi cukrászda kampányának eredményein keresztül bemutatom, milyen képi elemeket érdemes használni és milyen álláshirdetés szövegekkel lehet eredményt elérni Facebookon.
A célcsoport bemutatása
A célcsoport nagysága 4.400 fő, főleg a lokáció, a korábbi munkahelyek / beosztások és az iskolai végzettség határozta meg a célcsoportot. Közülük 3.478 főt értek el a hirdetéseink, 197-en pedig át is kattintottak a jelentkezési felületre. Az 5,7%-os átkattintás kifejezetten jó arány, ez egy toborzási kampánynál 1-2% szokott lenni. Végül 11-en jelentkeztek is cukrásznak. A kampányra 30.000 forintott költöttünk el 6 nap alatt, vagyis egy releváns jelentkező 2.727 forintba került. (Ehhez az arányhoz a Professionön 47 jelöltre lenne szükség.)
A kampány képei
4 képet és a 4 kép animált verzióját használtuk, 3 szövegváltozattal, vagyis összesen 24 verzióval vágtunk neki a kampánynak.
Végül 9 verziót teljesen leállítottunk. Ezek közül 6 animáció volt és tartalmazta ugyanazt a képet (vagy annak animált verzióját.)
Az álláshirdetési szövegek
A 3 szövegverzió mindegyikében volt szó a munkavégzés helyéről, a fizetésről, a munkaidőről és a munkarendről, a modern munkakörnyezetről és a munkaruháról is. Írtunk a konkrét feladatról és a kiválasztási folyamatról is, majd a végén egy call to action mondat segítségével elküldtük az érdeklődőket a jelentkezési felületre, ami ez esetben egy google form volt, ahová az önéletrajzukat fel tudják tölteni.
Az 1. szöveg
Tapasztalattal rendelkező cukrászként szívesen erősítenéd luxus cukrászdánk csapatát Budaörsön? ⭐
Teljesen bejelentett fizetéssel 💲 és fizetett szabadsággal várunk, hogy Neked tényleg csak francia mono desszertjeinkkel, prémium minőségű tortánkkal és fagylaltjainkkal kelljen foglalkoznod! 🧁🍰📣 MEGHOSSZABBÍTOTTUK A JELENTKEZÉST MÁJUS 14-IG!
A biztos fizetésen kívül mire számíthatsz még nálunk?
● ✅Heti 5 munkanapra, 7:00 – 15:30 -ig, ebédszünettel
● ✅ Vadiúj gépesített konyhára
● ✅ Kiváló minőségű munkaruhára
● ✅ Tapasztalt kollégákra, akitől garantáltan rengeteget tanulhatsz majd
● ✅ Tapasztalattól függően bruttó 360.000 – 600.000 forintos fizetésreMi történik, miután elküldted a jelentkezésedet? 📧
Hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot. 📞 Ha szimpatikusak vagyunk egymásnak, behívunk egy fizetett próbanapra. A nap végén megállapodunk vagy elköszönünk egymástól, így akár 3️⃣ nap megtalálhatod következő munkahelyedet. 🎉Jól hangzik?
Kattints és küldd el jelentkezésed MÁJUS 14-IG! 👉 http://bit.ly/Jelentkezz_cukrasznak
A 2. szöveg
Cukrászként van már néhány év tapasztalatod és szívesen dolgoznál egy luxus cukrászda csapatában? 🧁 Imádod a francia mono desszerteket, a prémium minőségű tortákat és fagylaltokat? 🍰
Akkor Téged keresünk budaörsi cukrászdánkba!📣 MEGHOSSZABBÍTOTTUK A JELENTKEZÉST MÁJUS 14-IG!
Szenvedélyedet és szakértelmedet így háláljuk meg:
● ⭐ 8 órás munkaidővel és ebédszünettel 7:00 – 15:30 között, heti 5 munkanapon
● ⭐ Teljesen bejelentett fizetéssel, ami tapasztalattól függően bruttó 360.000 – 600.000 forint 💲
● ⭐ Fizetett szabadsággal
● ⭐ Vadiúj, modern gépekkel felszerelt konyhával
● ⭐ Minőségi anyagból készült munkaruhával
● ⭐ Tapasztalt kollégákkal, akiről biztosan rengeteget fogsz majd tanulniA jelentkezésed megérkezése után felvesszük veled a kapcsolatot 📞 és ha szimpatikusak vagyunk egymásnak, eljössz hozzánk egy fizetett próbanapra. A nap végén megbeszéljük, hogyan tovább, így akár 3️⃣ nap múlva már kezdhetsz is. 🎉
Csatlakoznál? ✅
Küldd el jelentkezésedet MÁJUS 14-IG! 👉 http://bit.ly/Jelentkezz_cukrasznak
A 3. szöveg
🧁🍰 Cukrász állást keresel fix, bejelentett fizetéssel 💲, modern, gépesített konyhával, kényelmes munkaruhával?👚👕
Megtaláltad! 🎉📣 MEGHOSSZABBÍTOTTUK A JELENTKEZÉST MÁJUS 14-IG!
Csatlakozz budaörsi luxus cukrászdánk csapatához és tapasztalatodtól függően keress bruttó 360.000 – 600.000 forintot havonta! Mindezt 8 órás munkaidővel, heti 5 napon. ⭐
A francia mono desszertek, a prémium minőségű torták és fagylaltok iránti szenvedélyedet fizetett szabadsággal és fejlődési lehetőséggel is díjazzuk! ✅
Sőt, akár 3️⃣ nap múlva kezdhetsz is. A jelentkezésed megérkezését követően felvesszük veled a kapcsolatot 📞, ha pedig szimpatikusak vagyunk egymásnak, eljössz hozzánk fizetett próbanapra, ahol megbeszéljük a továbbiakat.
Kár lenne, ha lemaradnál erről. 😱 Inkább küldd el jelentkezésedet MÁJUS 14-IG! 👉 http://bit.ly/Jelentkezz_cukrasznak
Neked is új kollégát kell felvenned, de inkább szakemberre bíznád a kampány elkészítését?
Vedd fel velem a kapcsolatot! Az ajánlat nem csak vendéglátóhelyeknek szól, mérnöki, kékgalléros és SSC-s pozíciókra is toboroztam már. Sőt, annyira hiszek a módszer sikerességében, hogy munkámra elégedettségi garanciát is vállalok.