Employer Branding kommunikáció – Milyen platformokat használnak a versenytársaid?

Szerző: | 2020. 04. 10. | Egyéb kategória

Kerülj lépéselőnybe és tudd meg, milyen online és offline platformokat használnak a versenytársaid toborzásra és employer branding kommunikációra. Tervezett employer branding kommunikáció nélkül nem fog működni a stratégiád sem.

Employer branding kommunikáció – Milyen csatornákat használnak a hazai vállalatok?

A válaszadó szervezetek a legtöbbször az állásportálokat, a weboldalt vagy karrieroldalt és az ajánlási rendszert használják. Ezt követi a Facebook 65 és az állásbörzék 63%-os gyakorisággal. Alig többen, mint a válaszadók fele használja a LinkedIn-t, vagy működik együtt egyetemekkel. A Youtube és a Twitter toborzási célú használata, valamint szakmai vagy tanulmányi versenyek szervezése a legritkább a hazai cégek körében.

Employer branding kommunikáció - leggyakoribb platformok

Mikro és kivállalkozások employer branding kommunikációja

A mikro és kisvállalkozások által használt felületek meglehetősen hasonlóak. Egyedül a weboldalak és az állásportálok használatának gyakorisága marad el a mikrovállalkozások esetében a kisvállalkozásokétól. Ezek esetében a Facebook, a weboldalak, az állásportálok a leggyakoribbak, de arányuk az állásportálok esetében már jócskán elmarad a közepes és nagyvállalatoktól. Az egyetemekkel való együttműködésben és a versenyek szervezésében a mikrovállalkozások megelőzik a kisvállalkozásokat, azonban így is elmaradnak nagyobb versenytársaiktól. A versenyek esetében érdekesség, hogy bár egyik szervezeti méret esetén sem jelentős, gyakoriságuk mégis a mikrovállalkozások esetén a legmagasabb, a középvállalkozásokkal együtt.

Ha ilyen tipusú cégünk van, a leggyakoribb eszközökön túl gondolkodjunk bátran az ajánlási rendszer kialakításában is. Ha pedig valamilyen speciális területen tevékenykedünk, ahol szükség van az utánpótlásra, nyissunk az egyetemek és az egyetemisták felé. Szervezzünk versenyeket, irodalátogatást vagy bármilyen rendezvényt, ahol bemutatkozhatunk a potenciális jelölteknek.

Employer Branding kommunikáció platformjai

Közép és nagyvállalatok employer branding kommunikációja

A közép és nagyvállalatok esetében az online lehetőségek között az állásportálok (a nagyvállalatok 100%-a), valamint a weboldal, karrieroldal a leggyakoribbak. Az offline platformok esetében pedig az ajánlási rendszer, valamint az állásbörzék. Jelentősen kisebb az aránya a Facebook vagy a LinkedIn toborzási célú használatánál, azonban a középvállalatok esetében igen magas, 80%-os értékkel a LinkedIn a harmadik leggyakoribb toborzási platform. Az egyetemekkel való együttműködés valamivel több, mint válaszadók felénél fordul elő, azonban a versenyek, egyéb rendezvények aránya a közép és nagyvállalatok esetében is alacsony. A Youtube és a Twitter toborzási célú használata szintén nem gyakori, ezeket azonban nem is használják álláskeresésre a hazai munkavállalók.

Közép és nagyvállalatként employer brading kommunikációnk során érdemes a meglévő csatornákat erősítenünk. Érdemes a potenciális jelölteket szegmentálni és a különböző célcsoportoknak különböző, személyre-szabott üzeneteket közvetítenünk. A fiatal munkavállalókat pedig az egyetemeken, vagy különböző nekik szóló rendezvényeken is elérhetünk. Ezek a platformok közvetlenül toborozásra kevésbé alkalmasak, munkáltatói márkánk építésére azonban igen. Így már lesz egy előzetes képe a potenciális jelölteknek a cégünkről. Ennek köszönhetően könnyebben el is fognak köteleződni a szervezetünk iránt.

Ahhoz, hogy ki tudjunk tűnni az online kommunikációs zajból, célcsoportra szabott, vonzó és egyedi munkáltatói márkára van szükségünk. Ehhez a versenytársainkat is elemeznünk kell!

Olvasd el további cikkeimet az employer brandingről és a munkaerő megtartásról:

Ezeket olvastad már?