Kerülj lépéselőnybe és tudd meg, milyen online és offline platformokat használnak a versenytársaid toborzásra és employer branding kommunikációra. Tervezett employer branding kommunikáció nélkül nem fog működni a stratégiád sem.
Employer branding kommunikáció – Milyen csatornákat használnak a hazai vállalatok?
A válaszadó szervezetek a legtöbbször az állásportálokat, a weboldalt vagy karrieroldalt és az ajánlási rendszert használják. Ezt követi a Facebook 65 és az állásbörzék 63%-os gyakorisággal. Alig többen, mint a válaszadók fele használja a LinkedIn-t, vagy működik együtt egyetemekkel. A Youtube és a Twitter toborzási célú használata, valamint szakmai vagy tanulmányi versenyek szervezése a legritkább a hazai cégek körében.
Mikro és kivállalkozások employer branding kommunikációja
A mikro és kisvállalkozások által használt felületek meglehetősen hasonlóak. Egyedül a weboldalak és az állásportálok használatának gyakorisága marad el a mikrovállalkozások esetében a kisvállalkozásokétól. Ezek esetében a Facebook, a weboldalak, az állásportálok a leggyakoribbak, de arányuk az állásportálok esetében már jócskán elmarad a közepes és nagyvállalatoktól. Az egyetemekkel való együttműködésben és a versenyek szervezésében a mikrovállalkozások megelőzik a kisvállalkozásokat, azonban így is elmaradnak nagyobb versenytársaiktól. A versenyek esetében érdekesség, hogy bár egyik szervezeti méret esetén sem jelentős, gyakoriságuk mégis a mikrovállalkozások esetén a legmagasabb, a középvállalkozásokkal együtt.
Ha ilyen tipusú cégünk van, a leggyakoribb eszközökön túl gondolkodjunk bátran az ajánlási rendszer kialakításában is. Ha pedig valamilyen speciális területen tevékenykedünk, ahol szükség van az utánpótlásra, nyissunk az egyetemek és az egyetemisták felé. Szervezzünk versenyeket, irodalátogatást vagy bármilyen rendezvényt, ahol bemutatkozhatunk a potenciális jelölteknek.
Közép és nagyvállalatok employer branding kommunikációja
A közép és nagyvállalatok esetében az online lehetőségek között az állásportálok (a nagyvállalatok 100%-a), valamint a weboldal, karrieroldal a leggyakoribbak. Az offline platformok esetében pedig az ajánlási rendszer, valamint az állásbörzék. Jelentősen kisebb az aránya a Facebook vagy a LinkedIn toborzási célú használatánál, azonban a középvállalatok esetében igen magas, 80%-os értékkel a LinkedIn a harmadik leggyakoribb toborzási platform. Az egyetemekkel való együttműködés valamivel több, mint válaszadók felénél fordul elő, azonban a versenyek, egyéb rendezvények aránya a közép és nagyvállalatok esetében is alacsony. A Youtube és a Twitter toborzási célú használata szintén nem gyakori, ezeket azonban nem is használják álláskeresésre a hazai munkavállalók.
Közép és nagyvállalatként employer brading kommunikációnk során érdemes a meglévő csatornákat erősítenünk. Érdemes a potenciális jelölteket szegmentálni és a különböző célcsoportoknak különböző, személyre-szabott üzeneteket közvetítenünk. A fiatal munkavállalókat pedig az egyetemeken, vagy különböző nekik szóló rendezvényeken is elérhetünk. Ezek a platformok közvetlenül toborozásra kevésbé alkalmasak, munkáltatói márkánk építésére azonban igen. Így már lesz egy előzetes képe a potenciális jelölteknek a cégünkről. Ennek köszönhetően könnyebben el is fognak köteleződni a szervezetünk iránt.
Ahhoz, hogy ki tudjunk tűnni az online kommunikációs zajból, célcsoportra szabott, vonzó és egyedi munkáltatói márkára van szükségünk. Ehhez a versenytársainkat is elemeznünk kell!
Olvasd el további cikkeimet az employer brandingről és a munkaerő megtartásról:
- Így készíts munkahelyi egészségfejlesztési tervet
- Ezek a munkahelyi egészségfejlesztés leghatékonyabb eszközei
- Ez a vállalati egészségmegőrzés 2 legfontosabb eleme
- Munkaerő megtartás eszközei – Így szerezz versenyelőnyt!
- Munkavállalói elégedettség felmérés, dolgozói elégedettség kérdőív
- A jó munkahely 7 legfontosabb jellemzője
- Hogyan legyenek elkötelezett munkatársaid? – 12 kérdés a munkaerő megtartásához
- Employer branding jelentése, munkáltatói márka fogalma
- A működő munkáltatói márka 5 titka
- Ez az 5 leggyakoribb employer branding hiba
- Employer Branding stratégia lépésről – lépésre
- Garantáltan működő Employer Branding eszközök
- Employer Branding kommunikáció – Milyen platformokat használnak a versenytársaid?
- Munkáltatói márkaépítés eszközei – Tudd meg, mit csinálnak a versenytársaid!
- Employer Branding az Y generáció megszerzéséért
- Employer Branding a Z generáció megszerzéséért
- Versenytárs elemzés módszerei HR szemmel
- A hatékony online toborzás titka
- Tudd meg a sikeres Facebook álláshirdetés titkát! – Esettanulmány egy cukrászda online toborzási kampányáról
- A jó jelöltélmény 7 titka – Tippek a jelölt bizonytalanságának csökkentésére
- Karrieroldal felépítése – Mit mondjunk a pozícióról, a kiválasztásról és a cégről?