Tehetségprogram, mint munkaerő toborzási technika – Google Esettanulmány

Szerző: | 2019. 11. 08. | Egyéb kategória, Toborzás-kiválasztás

Az különböző tehetségprogramok szervezése tulajdonképpen egy új offline munkaerő toborzási technika, amely a tehetséges és motivált fiatalokat célozza. Célja a szakterület iránt érdeklődők képzése, elkötelezetté tétele.

A Google Talent Camp-en 2018-ban vettem részt, saját tapasztalataimat fogom most megosztani.

A tábor célja

A Google Talent Camp olyan jelenlegi és friss diplomás hallgatóknak szól, akik érdeklődnek az online marketing világa iránt. A képzés során a résztvevőknek elsősorban a Google Ads, Analytics és YouTube témakörökben nyílik lehetőségük elmélyíteni a tudásukat. A képzést gyakorlott Googlerek, illetve elismert szakemberek tartják majd a tábor során.

Tehetségprogram, mint munkaerő toborzási technika - Google Talent Camp

Jelentkezési folyamat

Először 2016-ban jelentkeztem, akkor nem kerültem be a programba. 2018-ban már sikeres volt a jelentkezésem, a komoly túljelentkezés ellenére is.

A jelentkezési folyamatról Facebook hirdetésből értesültem (ez picit talán irónikus, tekintve, hogy a Google-ról van szó… 🙂 ), egy egyszerű landing oldalon túl szinte semmi nem szólt a táborról. De ez elég volt ahhoz, hogy felkeltse az érdeklődésemet.

A jelentkezéshez 3 dolgot kértek:

  • CV-t
  • A Google Digital Workshop 3 témakörének elvégzéséről egy oklevelet – a teljes tanfolyam elvégzése pár napot igénybe vett ugyan, viszont jó alapokat adott az online marketingről
  • Egy bemutatkozó anyagot, melyben arra kellett válaszolni, hogy:
    • Milyen filmbeli vagy könyvbéli karakter, étel, állat, sláger lennél és miért? Mutasd be magad!
    • Mi a legfurcsább képességed/tehetséged?
    • A világ egy jobb hely lenne, ha…?
    • Mi a kedvenc applikációd? Add el nekünk 30mp-ben!
    • Miért jelentkeztél a Google Ground Talent Camp-re?
  • Az egyetlen feltétel a bemutatkozó anyag kapcsán az volt, hogy valamilyen Google eszközt (Youtube, Maps, Slides, Fotók, Sites, stb.) segítségével kellett elkészíteni, de egyébként a jelentkezőre volt bízva. A szakmai háttér mellett a kreativitást és a bemutatkozó anyag kivitelezését is pontozták, ez alapján válogattak be 44 embert a táborba.

Tematika

A tábor 2 hétig tartott, minden nap 9-17-ig tartottak az előadások, melyeket neves hazai szakemberek tarottak. Emellett tulajdonképpen minden csapat, mint egy mini marketing ügynökség dolgozott. A projektmunka keretében valamilyen hazai KKV-nak kellett weboldalt készíteni (vagy a meglévőt optimalizálni), és Ads hirdetésekkel népszerűsíteni a szolgáltatásait.

Minden csapatot egy hazai marketing ügynökség mentorált. Mentor ügynökségként részt vett például a Drive Online, az Intren, a Reprise és a Mito is. Tulajdonképpen ők és még néhány Google Partner ügynökség az, akik munkaerő toborzási eszközként használták a rendezvény. A Googlenak meg azért jó, mert azóta Ads-ban szerintem mindannyian futtattunk már hirdetéseket, ami nekik jelentős bevételi forrás.

Mi egyébként egy debreceni állatorvosnak készítettünk weboldalt és kampányt, melynek eredményeképp az egyik hirdetésünk 30%-os CTR-t (átkattintási arányt) ért el. Egyébként másodikok lettünk. 🙂

Tehetségprogram, mint munkaerő toborzási technika - Google Talent Camp

Miért működik, mint munkaerő toborzási technika?

  • Nem igényel hosszútávú elöteleződést a résztvevőtől, nem köti le full time.
  • Megalapozza a munkavégzéshez szükséges szakmai ismereteket, értéket ad a résztvevőnek
  • A jelentkező megismerheti a kollégákat, a szervezeti kultúrát, így el tudja képzelni, milyen az adott cégnél dolgozni.
  • Mivel nem kerül be minden jelentkező, így sikeresnek, alkalmasnak érzi magát, aki igen.

Mit igényel ez a munkaerő toborzási technika a cég részéről?

  • Több, hasonló munkakört, ahova frissdiplomásokat keresnek.
  • Tehetségprogramba átültethető munkafolyamatokat. (Tehát a napi feladatok egyszerűsítve, de átemelhetőek legyenek a programba.)
  • Egy átgondolt, strukturált tematikát és szervezett folyamatokat.
  • Olyan szakértő kollégákat, akik szívesen tartanak előadásokat a szakterületükről, illetve szívesen mentorálnak fiatalokat.
  • Online marketing tevékenységet, kommunikációt. Ha senki nem tud róla, jelentkezni sem fognak rá. Ha viszont elindul, lehet róla, mint employer branding eszközről posztolni, blogolni, vlogolni.

Tökéletesítenéd munkaerő toborzási módszereidet?

Kérd toborzási folyamat tervezőnket, hogy új kollégáidat olcsóbban és gyorsabban fel tudd venni.

Ha pedig automatizált toborzási rendszert szeretnél, próbáld ki online toborzási szolgáltatásunkat pénzvisszafizetési garanciával.

Ezeket olvastad már?