Az employer branding, vagyis a munkáltatói márkaépítés az elmúlt években kezdett elterjedni a hazai vállalatok körében. Cikkemből megtudhatod, mi az employer branding jelentése, az employer branding fogalma és miért elengedhetetlen, hogy KKV tulajdonosként Te is elkezdj foglalkozni vele.
Az employer branding, vagyis a munkáltatói márka jelentése
Az employer branding jelentése nem más, mint egy tudatos, átgondolt koncepció. Célja, hogy olyan embereket vonzon, tartson meg és fejlesszen a szervezet, akik megfelelnek a jelenlegi és jövőbeli szervezeti céloknak. A munkaadói márkaépítés a jelenlegi és a potenciális alkalmazottak felé annak kommunikálása, hogy az egy kívánatos munkahely. A munkáltatói márkázás funkcionális, gazdasági és pszichológiai előnyök összessége, amelyet a szervezet, mint munkaadó nyújt és amelyekkel az alkalmazott a szervezetet azonosítja.
Az employer branding során a marketingkommunikáció, a PR és a HR- eszközök egy speciális közös halmazáról van szó. Keverednek benne a klasszikus imázs építő reklámok, hirdetések, a munkaerő-toborzó és megtartó HR eszköztárral és a munkaadói arculatot hitelesen kommunikáló PR aktivitásokkal. Egy más megközelítés szerint az employer branding nem tartozik sem a HR, sem a PR, sem a kommunikáció területéhez. Mint önálló üzleti funkció van jelen, amely szintén versenyez a szervezet belső és külső erőforrásaiért.
Egy vállalatnak megfontolt és tudatos lépéseket kell tennie ahhoz, hogy kiváló teljesítményű munkavállalókat szerezzen meg, motiváljon és hatékonyan menedzseljen, majd teljesítményüket elismerje, tovább növelve motiváltságukat és elkötelezettségüket. Ennek következtében vonzó célponttá válhat a munkavállalók számára, mint olyan vállalat, aki ösztönzi az ambíciót, támogatja a kreativitást és elősegíti a fejlődést, az önmegvalósítást. A vonzó munkaadói márka nem csak vonzónak akarja láttatni magát, hanem valóban vonzó. Azt ígéri a munkavállalóknak, amit nyújtani tud számukra. A siker kulcsa tehát a hitelesség.
Összegezve az előbbieket, az employer branding jelentése, az employer branding fogalma tehát:
Az Employer Branding olyan átfogó szaktevékenység, amelynek célja vonzó, megkülönböztető és hiteles munkáltatói személyiség (márka) kialakítása. Ehhez a HR, a marketing és a kommunikációs területek együttműködésére és a felső vezetés stratégiai támogatására van szükség. Az munkáltatói márkaépítéssel a célunk az, hogy a kiemelt tehetségeket és a hiányszakmák szakértőit a vállalathoz vonzzuk, megtartsuk, illetve a meglévő munkavállalók elkötelezettségét növeljük az eredményesség érdekében.
Employer branding stratégiát csak hosszú távon, stratégia célok mentén szabad építeni. Adatalapú döntésekre, hálózatkutatásra, munkavállalói elégedettségmérésre, a versenytársak elemzésére és átgondolt, tudatok kommunikációra van szükség, hiszen csak így lesz hiteles és vonzó az, amit a szervezeten belülre és kívülre kommunikálunk.
Az employer branding legfontosabb részei a toborzás, az onboarding és a munkaerő megtartása.
Olvasd el további cikkeimet az employer brandingről:
- Így készíts munkahelyi egészségfejlesztési tervet
- Ezek a munkahelyi egészségfejlesztés leghatékonyabb eszközei
- Ez a vállalati egészségmegőrzés 2 legfontosabb eleme
- Munkaerő megtartás eszközei – Így szerezz versenyelőnyt!
- Munkavállalói elégedettség felmérés, dolgozói elégedettség kérdőív
- A jó munkahely 7 legfontosabb jellemzője
- Hogyan legyenek elkötelezett munkatársaid? – 12 kérdés a munkaerő megtartásához
- Employer branding jelentése, munkáltatói márka fogalma
- A működő munkáltatói márka 5 titka
- Ez az 5 leggyakoribb employer branding hiba
- Employer Branding stratégia lépésről – lépésre
- Garantáltan működő Employer Branding eszközök
- Employer Branding kommunikáció – Milyen platformokat használnak a versenytársaid?
- Munkáltatói márkaépítés eszközei – Tudd meg, mit csinálnak a versenytársaid!
- Employer Branding az Y generáció megszerzéséért
- Employer Branding a Z generáció megszerzéséért
- Versenytárs elemzés módszerei HR szemmel
- A hatékony online toborzás titka
- Tudd meg a sikeres Facebook álláshirdetés titkát! – Esettanulmány egy cukrászda online toborzási kampányáról
- A jó jelöltélmény 7 titka – Tippek a jelölt bizonytalanságának csökkentésére
- Karrieroldal felépítése – Mit mondjunk a pozícióról, a kiválasztásról és a cégről?